בטח כבר נתקלם לא פעם בפרסומות הקוראות לכם להשקיע בנכסים דיגיטליים, פרסומות המבטיחות נכס דיגיטלי מניב וכל מיני מילים מפציצות בסגנון. אלו פרסומות המציעות לקהל הרחב הקמה או השקעה בנכסים דיגיטליים.
אז מהם נכסים דיגיטליים?
בדרך כלל כשאנחנו מדברים על נכסים, אנחנו ישר חושבים על נכסים פיזיים כמו בתים ומשרדים.
נכסים שנשקיע עליהם סכום לא מבוטל ויכנסו לנו הכנסה חודשית משכירות בצורה פסיבית.
אך נכס דיגיטלי הוא נכס קצת אחר, נכס דיגיטלי הוא כל מקור תנועת מבקרים בדיגיטל בבעלותכם אשר תוכלו להפיק ממנו כסף בכל דרך.
דוגמאות פופולריות לנכסים דיגיטליים:
- אתר / בלוג: הנכס הדיגיטלי הפופולרי ביותר, אתר או בלוג שמבקרים בו מדי חודש קוראים ומתעניינים.
- עמודים ברשתות חברתיות: נכס דיגיטלי פופולרי נוסף הוא עמוד ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם – פתחו עמודים, תעלו תכנים ותצברו עוקבים, ככל שיהיו לכם יותר עוקבים איכותיים כך תוכלו להפיק יותר כסף מהנכס.
- רשימות תפוצה: יש לכם רשימת מיילים או רשימת מספרי טלפון של אנשים בעלי תחומי עניין משותפים? תוכלו להרוויח מרשימה כזו כסף רב באמצעות שיווק מוצרים ושירותים הקשורים לתחומי העניין של המנויים ברשימות שלכם.
- קורסים: אתם מקצועיים בתחום מסוים? הקליטו קורס דיגיטלי בתחום ושווקו אותו באינטרנט, כל שעליכם לעשות זה להקליט את הקורס ולשווק אותו באינטרנט – במידה והקורס והשיווק שלכם יהיו איכותיים, תקבלו מכירות רבות לקורס בהשקעה מינימלית.
- ספרים דיגיטליים: יש לכם כישרון כתיבה? תוכלו לכתוב ספר דיגיטלי ולמכור אותו באינטרנט.
- פודקאסטים: גם פודקאסטים הם נכסים דיגיטליים מניבים, תוכלו להקליט פודקאסט בנושא מסוים ולשווק בהקלטות שלכם מוצרים הקשורים לתחומי העניין של הקהל שלכם.
איך מפיקים כסף מהמבקרים בנכסים הדיגיטליים שלנו:
יש אופציות רבות להפקת כסף מתנועת מבקרים בנכסים דיגיטליים כמו אתרי אינטרנט ועמודים ברשתות החברתיות, הדרכים הפופולריות ביותר הן:
- שימוש במערכת הפרסום של גוגל אדסנס: הטמיעו פרסומות באתר שלכם באמצעות גוגל ותרוויחו כסף על כל צפייה בפרסומת או קליק מתוך האתר שלכם.
- מכירת לידים: הטמיעו טיפסי השארת פרטים באתר שלכם כך שמבקרים באתר שלכם שקוראים כתבה בנושא מסוים (לדוגמה – בנושא מכוניות) יוכלו להשאיר אצלכם את מספר הטלפון / כתובת המייל שלהם. ואת מספרי הטלפון וכתובת המייל שתאספו תוכלו למכור לנותני שירות המציעים מוצרים שמתאימים למספרי הטלפון / כתובות המייל של המבקרים שלכם – לדוגמה אם המבקרים שלנו השאירו פרטים בכתבה על מכוניות, נוכל למכור את הפרטים שלהם לסוכנויות רכב שונות.
- מכירת מוצרים: תוכלו למכור מוצרים או שירותים שלכם למבקרים באתר.
- שיווק שותפים: תוכלו לשווק מוצרים ושירותים של עסקים אחרים המציעים תרומה על כל מוצר ושירות שתמכרו בשבילם, תוכלו לקרוא עוד על שיווק שותפים כאן.
- מכירת קורסים: תוכלו למכור לקהל שלכם קורסים הקשורים לתחומי העניין של הקהל שלכם.
אוקיי, איך מתחילים?
התחילו במציאת נישה לנכס דיגיטלי, היעזרו בטיפים למציאת נישה שתקראו בהמשך הכתבה, לאחר מכן תערכו את בדיקת התחרותיות בנישה והפוטנציאל הכלכלי כמו, בחרו ערוצי תנועה שבהם תרצו להתמקד ותתחילו לייצר תכנים ולהעלות אותם לערוצי התנועה שלכם.
כיצד למצוא נישה לבניית נכס דיגיטלי:
כדי לבנות נכס דיגיטלי מניב, מומלץ לבחור נישה לנכס כדי שהקהל שלכם יהיה כמה שיותר ממוקד ומתאים למוצרים ולשירותים שתציעו לו.
ישנם מספר שלבים שיעזרו לכם להבין כיצד לבחור את הנישה המתאימה ביותר עבורכם לנכס דיגיטלי:
ראשית – בחרו נישה שאתם מתחברים אליה ומתעניינים בה, כזו שתשמחו ליצור עבורה תוכן ותבינו את הקהל שלכם.
בנוסף כדאי לכם לבדוק את שני הנושאים הבאים לפני בניית נכס דיגיטלי:
תחרות: השתדלו למצוא נישה שלא מלאה בתחרות, ישנם אינספור דרכים וכלים שיעזרו לכם למדוד תחרותיות בנישה מסוימת. אך הדרך הכי פשוטה היא לבחון את התחרות בנישה בעצמכם, אם לצורך הדוגמה בחרתם לפתוח נכס דיגיטלי בנישת המכוניות – חפשו באינטרנט אתרים ובלוגים הקשורים למכוניות ובדקו כמה כניסות יש להם בחודש, כמה התוכן שלהם איכותי, כמה תוכן הם מעלים בכל חודש, האם יש לכם ערך מוסף שתוכלו לתת בתוכן שלכם שהן בתוכן שלהם וכו’.
בנוסף, תוכלו גם לחפש עמודים ברשתות החברתיות הקשורים לתחום המכוניות – גם כאן, בדקו כמה עוקבים יש להם, האם התוכן שלהם איכותי, כמה תוכן עם מעלים בכל חודש וכו’.
במידה וביצעתם מחקר שוק ומצאתם שתוכלו להתחרות אל מול המתחרים שלכם ולהביא ערך מוסף בנכסים הדיגיטליים שלכם, השלב הבא יהיה לבדוק את הפוטנציאל הכלכלי לנכס דיגיטלי כזה.
פוטנציאל כלכלי:
ישנם דרכים רבות לבדוק פוטנציאל כלכלי של נישות מסוימות וכמעט בכל נישה יש פוטנציאל כלכלי ענק. הדרך המועדפת עלינו לבדיקת פוטנציאל כלכלי של נישת נכסים דיגיטליים היא נתוני אפילאייט על הנישה, תוכלו לחפש את הנישה שלכם באתרים הפופולרים ביותר לשיווק שותפים כמו clickbank.com ולבדוק את נתוני המכירות וההכנסות מהנישה שבחרתם.
לסיכום:
לא סתם נכסים דיגיטליים הפכו לטרנד הגדול של 2020, נכסים דיגיטליים מאפשרים לכם לייצר הכנסה משמעותית ללא השקעה כספית רבה. אך שימו לב: כדי ליצור נכס דיגיטלי מניב יהיה עליכם להשקיע זמן רב ביצירת תכנים איכותיים ומשיכת תנועת מבקרים בערוצי השיווק שלכם, אין פה כסף קל ולא תתעשרו מנכסים דיגיטליים בתוך חודש עבודה.
*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.
- אור שושן
- •
- 6 דק’ קריאה
- •
- לפני 3 שעה
תופעת ה-V BOTTOMS בשווקים: כיצד שווקים מתאוששים לאחר ירידות חדות?
בשוק ההון, תופעת ה-V BOTTOMS מתארת את ההתאוששות המהירה של השוק לאחר ירידות חזקות. במילים אחרות, שווקים נוטים להתאושש בקצב
- לפני 3 שעה
- •
- 6 דק’ קריאה
בשוק ההון, תופעת ה-V BOTTOMS מתארת את ההתאוששות המהירה של השוק לאחר ירידות חזקות. במילים אחרות, שווקים נוטים להתאושש בקצב
- אור שושן
- •
- 6 דק’ קריאה
- •
- לפני 7 שעה
טראמפ מכריז על מהפכת סחר חדשה: הקלה לטכנולוגיה, הקשחה מול סין – ושוקי ההון מגיבים בזינוק
טראמפ מכריז על מהפכת סחר חדשה: הקלה לטכנולוגיה, הקשחה מול סין – ושוקי ההון מגיבים בזינוק בעיצומו של קמפיין מתגבר
- לפני 7 שעה
- •
- 6 דק’ קריאה
טראמפ מכריז על מהפכת סחר חדשה: הקלה לטכנולוגיה, הקשחה מול סין – ושוקי ההון מגיבים בזינוק בעיצומו של קמפיין מתגבר
- עומר בר
- •
- 11 דק’ קריאה
- •
- לפני 17 שעה
מגדל שוקי הון – האם זה בית ההשקעות שמתאים לך?
מגדל שוקי הון – יתרונות וחסרונות של בית ההשקעות בזמן שהשקעות נחשבות לאחת מהדרכים החשובות להבטחת עתיד פיננסי, האפשרויות הרבות
- לפני 17 שעה
- •
- 11 דק’ קריאה
מגדל שוקי הון – יתרונות וחסרונות של בית ההשקעות בזמן שהשקעות נחשבות לאחת מהדרכים החשובות להבטחת עתיד פיננסי, האפשרויות הרבות
- אור שושן
- •
- 12 דק’ קריאה
- •
- לפני 17 שעה
הראל פיננסים – האם הוא מצדיק את המוניטין שלו?
הראל פיננסים – ניתוח המוניטין והשפעתו על לקוחות בשוק ההשקעות והפיננסים, המוניטין של חברה הוא אחד הגורמים החשובים שיכולים להשפיע
- לפני 17 שעה
- •
- 12 דק’ קריאה
הראל פיננסים – ניתוח המוניטין והשפעתו על לקוחות בשוק ההשקעות והפיננסים, המוניטין של חברה הוא אחד הגורמים החשובים שיכולים להשפיע