בטח כבר נתקלם לא פעם בפרסומות הקוראות לכם להשקיע בנכסים דיגיטליים, פרסומות המבטיחות נכס דיגיטלי מניב וכל מיני מילים מפציצות בסגנון. אלו פרסומות המציעות לקהל הרחב הקמה או השקעה בנכסים דיגיטליים.

אז מהם נכסים דיגיטליים?

בדרך כלל כשאנחנו מדברים על נכסים, אנחנו ישר חושבים על נכסים פיזיים כמו בתים ומשרדים.

נכסים שנשקיע עליהם סכום לא מבוטל ויכנסו לנו הכנסה חודשית משכירות בצורה פסיבית.

אך נכס דיגיטלי הוא נכס קצת אחר, נכס דיגיטלי הוא כל מקור תנועת מבקרים בדיגיטל בבעלותכם אשר תוכלו להפיק ממנו כסף בכל דרך.

דוגמאות פופולריות לנכסים דיגיטליים:

  • אתר / בלוג: הנכס הדיגיטלי הפופולרי ביותר, אתר או בלוג שמבקרים בו מדי חודש קוראים ומתעניינים.
  • עמודים ברשתות חברתיות: נכס דיגיטלי פופולרי נוסף הוא עמוד ברשתות החברתיות כמו פייסבוקיוטיוב ואינסטגרם – פתחו עמודים, תעלו תכנים ותצברו עוקבים, ככל שיהיו לכם יותר עוקבים איכותיים כך תוכלו להפיק יותר כסף מהנכס.
  • רשימות תפוצה: יש לכם רשימת מיילים או רשימת מספרי טלפון של אנשים בעלי תחומי עניין משותפים? תוכלו להרוויח מרשימה כזו כסף רב באמצעות שיווק מוצרים ושירותים הקשורים לתחומי העניין של המנויים ברשימות שלכם.
  • קורסים: אתם מקצועיים בתחום מסוים? הקליטו קורס דיגיטלי בתחום ושווקו אותו באינטרנט, כל שעליכם לעשות זה להקליט את הקורס ולשווק אותו באינטרנט – במידה והקורס והשיווק שלכם יהיו איכותיים, תקבלו מכירות רבות לקורס בהשקעה מינימלית.
  • ספרים דיגיטליים: יש לכם כישרון כתיבה? תוכלו לכתוב ספר דיגיטלי ולמכור אותו באינטרנט.
  • פודקאסטים: גם פודקאסטים הם נכסים דיגיטליים מניבים, תוכלו להקליט פודקאסט בנושא מסוים ולשווק בהקלטות שלכם מוצרים הקשורים לתחומי העניין של הקהל שלכם.

איך מפיקים כסף מהמבקרים בנכסים הדיגיטליים שלנו: 

יש אופציות רבות להפקת כסף מתנועת מבקרים בנכסים דיגיטליים כמו אתרי אינטרנט ועמודים ברשתות החברתיות, הדרכים הפופולריות ביותר הן:

  • שימוש במערכת הפרסום של גוגל אדסנס: הטמיעו פרסומות באתר שלכם באמצעות גוגל ותרוויחו כסף על כל צפייה בפרסומת או קליק מתוך האתר שלכם.
  • מכירת לידים: הטמיעו טיפסי השארת פרטים באתר שלכם כך שמבקרים באתר שלכם שקוראים כתבה בנושא מסוים (לדוגמה – בנושא מכוניות) יוכלו להשאיר אצלכם את מספר הטלפון / כתובת המייל שלהם. ואת מספרי הטלפון וכתובת המייל שתאספו תוכלו למכור לנותני שירות המציעים מוצרים שמתאימים למספרי הטלפון / כתובות המייל של המבקרים שלכם – לדוגמה אם המבקרים שלנו השאירו פרטים בכתבה על מכוניות, נוכל למכור את הפרטים שלהם לסוכנויות רכב שונות.
  • מכירת מוצרים: תוכלו למכור מוצרים או שירותים שלכם למבקרים באתר.
  • שיווק שותפים: תוכלו לשווק מוצרים ושירותים של עסקים אחרים המציעים תרומה על כל מוצר ושירות שתמכרו בשבילם, תוכלו לקרוא עוד על שיווק שותפים כאן.
  • מכירת קורסים: תוכלו למכור לקהל שלכם קורסים הקשורים לתחומי העניין של הקהל שלכם.

אוקיי, איך מתחילים?

התחילו במציאת נישה לנכס דיגיטלי, היעזרו בטיפים למציאת נישה שתקראו בהמשך הכתבה, לאחר מכן תערכו את בדיקת התחרותיות בנישה והפוטנציאל הכלכלי כמו, בחרו ערוצי תנועה שבהם תרצו להתמקד ותתחילו לייצר תכנים ולהעלות אותם לערוצי התנועה שלכם.

כיצד למצוא נישה לבניית נכס דיגיטלי: 

כדי לבנות נכס דיגיטלי מניב, מומלץ לבחור נישה לנכס כדי שהקהל שלכם יהיה כמה שיותר ממוקד ומתאים למוצרים ולשירותים שתציעו לו.

ישנם מספר שלבים שיעזרו לכם להבין כיצד לבחור את הנישה המתאימה ביותר עבורכם לנכס דיגיטלי:

ראשית – בחרו נישה שאתם מתחברים אליה ומתעניינים בה, כזו שתשמחו ליצור עבורה תוכן ותבינו את הקהל שלכם.

בנוסף כדאי לכם לבדוק את שני הנושאים הבאים לפני בניית נכס דיגיטלי:

תחרות: השתדלו למצוא נישה שלא מלאה בתחרות, ישנם אינספור דרכים וכלים שיעזרו לכם למדוד תחרותיות בנישה מסוימת. אך הדרך הכי פשוטה היא לבחון את התחרות בנישה בעצמכם, אם לצורך הדוגמה בחרתם לפתוח נכס דיגיטלי בנישת המכוניות – חפשו באינטרנט אתרים ובלוגים הקשורים למכוניות ובדקו כמה כניסות יש להם בחודש, כמה התוכן שלהם איכותי, כמה תוכן הם מעלים בכל חודש, האם יש לכם ערך מוסף שתוכלו לתת בתוכן שלכם שהן בתוכן שלהם וכו’.

בנוסף, תוכלו גם לחפש עמודים ברשתות החברתיות הקשורים לתחום המכוניות – גם כאן, בדקו כמה עוקבים יש להם, האם התוכן שלהם איכותי, כמה תוכן עם מעלים בכל חודש וכו’.

במידה וביצעתם מחקר שוק ומצאתם שתוכלו להתחרות אל מול המתחרים שלכם ולהביא ערך מוסף בנכסים הדיגיטליים שלכם, השלב הבא יהיה לבדוק את הפוטנציאל הכלכלי לנכס דיגיטלי כזה.

פוטנציאל כלכלי:

ישנם דרכים רבות לבדוק פוטנציאל כלכלי של נישות מסוימות וכמעט בכל נישה יש פוטנציאל כלכלי ענק. הדרך המועדפת עלינו לבדיקת פוטנציאל כלכלי של נישת נכסים דיגיטליים היא נתוני אפילאייט על הנישה, תוכלו לחפש את הנישה שלכם באתרים הפופולרים ביותר לשיווק שותפים כמו clickbank.com ולבדוק את נתוני המכירות וההכנסות מהנישה שבחרתם.

לסיכום:

לא סתם נכסים דיגיטליים הפכו לטרנד הגדול של 2020, נכסים דיגיטליים מאפשרים לכם לייצר הכנסה משמעותית ללא השקעה כספית רבה. אך שימו לב: כדי ליצור נכס דיגיטלי מניב יהיה עליכם להשקיע זמן רב ביצירת תכנים איכותיים ומשיכת תנועת מבקרים בערוצי השיווק שלכם, אין פה כסף קל ולא תתעשרו מנכסים דיגיטליים בתוך חודש עבודה.

 

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    אנבידיה לפני פרסום הדוחות: מה מצפה השוק לענקית השבבים ששווה יותר מטריליונים?
    • ליאור מור
    • 9 דק’ קריאה
    • לפני 58 mins

    אנבידיה לפני פרסום הדוחות: מה מצפה השוק לענקית השבבים ששווה יותר מטריליונים? אנבידיה לפני פרסום הדוחות: מה מצפה השוק לענקית השבבים ששווה יותר מטריליונים?

    היום מגיע רגע האמת של חברת אנבידיה (Nvidia), שנחשבת לחברה המשפיעה ביותר בשוק ההון בשנים האחרונות. עם עלייה מסחררת בשוויה

    • לפני 58 mins
    • 9 דק’ קריאה

    היום מגיע רגע האמת של חברת אנבידיה (Nvidia), שנחשבת לחברה המשפיעה ביותר בשוק ההון בשנים האחרונות. עם עלייה מסחררת בשוויה

    שווקי אירופה סוגרים מעורב כאשר מניות צרפת מובילות את העליות
    • אור שושן
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    שווקי אירופה סוגרים מעורב כאשר מניות צרפת מובילות את העליות שווקי אירופה סוגרים מעורב כאשר מניות צרפת מובילות את העליות

    שווקי אירופה סגרו את המסחר עם ביצועים מעורבים, כאשר המשקיעים ניסו לאזן בין אופטימיות במגזרים מסוימים לבין דאגות מתמשכות לגבי

    • לפני 2 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    שווקי אירופה סגרו את המסחר עם ביצועים מעורבים, כאשר המשקיעים ניסו לאזן בין אופטימיות במגזרים מסוימים לבין דאגות מתמשכות לגבי

    ריבית המשכנתאות בארה”ב מטפסת שוב לשבוע השני ברציפות
    • רוני מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    ריבית המשכנתאות בארה”ב מטפסת שוב לשבוע השני ברציפות ריבית המשכנתאות בארה”ב מטפסת שוב לשבוע השני ברציפות

    הדגשים ריבית המשכנתא הממוצעת ל-30 שנה טיפסה ל-6.69% בשבוע שהסתיים ב-22 באוגוסט. סך הבקשות למשכנתא ירד ב-0.5%, והאריך מגמת ירידה

    • לפני 3 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    הדגשים ריבית המשכנתא הממוצעת ל-30 שנה טיפסה ל-6.69% בשבוע שהסתיים ב-22 באוגוסט. סך הבקשות למשכנתא ירד ב-0.5%, והאריך מגמת ירידה

    שווקי אמריקה נפתחו במגמה מעורבת כאשר המשקיעים מאזנים בין צמיחה לזהירות
    • אור שושן
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 5 שעה

    שווקי אמריקה נפתחו במגמה מעורבת כאשר המשקיעים מאזנים בין צמיחה לזהירות שווקי אמריקה נפתחו במגמה מעורבת כאשר המשקיעים מאזנים בין צמיחה לזהירות

    מושב המסחר באמריקה נפתח בטון מעורב, כאשר המשקיעים שקלו את החוזקה במניות בעלות שווי שוק קטן מול חולשה מתונה במדדי

    • לפני 5 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    מושב המסחר באמריקה נפתח בטון מעורב, כאשר המשקיעים שקלו את החוזקה במניות בעלות שווי שוק קטן מול חולשה מתונה במדדי