נקודות מפתח

  • המנכ״ל מארק בניוף מתאר את Agentforce כחלק מהותי מהזהות של סיילספורס, ולא כתוסף נפרד.
  • החברה שילבה את פלטפורמת סוכני ה-AI שלה במערכת ה-CRM וב-Slack, עם למעלה מ-12,000 לקוחות שכבר משתמשים ב-Agentforce 360.
  • ההתמקדות ב-AI מעלה שאלות לגבי רווחיות, שינויים בכוח העבודה ומעמדה התחרותי של החברה בתחום התוכנה הארגונית.
hero

סיילספורס ממשיכה להעמיק את שאיפותיה בתחום הבינה המלאכותית, כאשר מנכ״ל החברה מארק בניוף מצהיר כי Agentforce — פלטפורמת סוכני ה-AI הגנרטיביים של החברה — היא כעת ״חלק בלתי נפרד״ מה-DNA הארגוני שלה. ההצהרה מגיעה על רקע מהלכים אגרסיביים לשלב את Agentforce לעומק מערך הענן וכלי שיתופי הפעולה של סיילספורס, בעוד חברות ברחבי העולם מאיצות את אימוץ זרימות העבודה העסקיות המונעות על ידי AI.

שילוב הבינה המלאכותית בליבת הפלטפורמה

Agentforce 360, שהושקה ברחבי העולם באוקטובר 2025, אינה רק מוצר נוסף במערך של סיילספורס. החברה מציגה אותה כשכבה חיונית החוצה את כל תחומי ה-CRM, האנליטיקה וכלי שיתופי הפעולה שלה. הפלטפורמה מאפשרת לעסקים לבנות, לפרוס ולנהל סוכני AI שעובדים לצד משתמשים אנושיים בתחומי המכירות, השירות, השיווק ותפעול ה-IT. Slack משמשת כיום כממשק השיחה המרכזי של Agentforce, ומאפשרת לעובדים לתקשר עם סוכני הבינה המלאכותית ישירות מתוך ערוצי התקשורת שלהם.

בניוף הדגיש כי Agentforce אינה ניסוי עצמאי, אלא רכיב מרכזי במבנה הארכיטקטוני של סיילספורס. הוא גם חשף כי בתוך החברה עצמה, כבר כיום מערכות ה-AI מטפלות בין 30% ל-50% מהמשימות התפעוליות. שילוב מבני זה משקף את תפיסתה של סיילספורס שלפיה בינה מלאכותית אינה עוד יתרון תחרותי — אלא ציפייה בסיסית מצד לקוחות ארגוניים.

תגובת השוק ולחצי רווחיות

למרות המסרים החזקים מצד ההנהלה, תחושת המשקיעים נותרה מעורבת. מניית סיילספורס הפגינה תנודתיות לקראת כנס Dreamforce השנתי, כאשר אנליסטים הביעו חשש מהאטה בחידוש מנויים ומהוצאות פוטנציאליות הנובעות מהתרחבות פעילות ה-AI. החברה ניצבת בפני אתגר עדין: להוכיח שמוצרים מבוססי בינה מלאכותית מסוגלים לשפר את הפרודוקטיביות ואת שולי הרווח — מבלי להיתפס כצעד יתר על המידה.

המעבר לעולמות ה-AI כולל גם סיכוני ביצוע. הקמה ותחזוקה של תשתיות נתונים, מסגרות ניהול ומנגנוני אמון הנדרשים לפתרונות בינה מלאכותית בקנה מידה ארגוני דורשים השקעות מתמשכות. נוסף על כך, סיילספורס צריכה להתמודד עם פיקוח רגולטורי גובר על השימוש ב-AI גנרטיבי לניהול נתוני לקוחות — תחום שבו טעויות תאימות עלולות לגרום לנזק מהותי.

שינוי בכוח העבודה ובתמיכת הלקוחות

Agentforce כבר משנה את מבנה כוח העבודה ומודלי השירות של סיילספורס עצמה. במהלך השנה האחרונה צמצמה החברה כ-4,000 תפקידי תמיכת לקוחות, כאשר מערכות ה-AI מטפלות כיום ברוב המשימות השגרתיות ובפניות בהיקפים גבוהים. הנהלת החברה טוענת כי צעד זה לא פגע במדדי שביעות הרצון של הלקוחות, ואף אפשר לה להפנות כוח אדם לתפקידים בעלי ערך מוסף גבוה יותר — כמו חדשנות מוצרית וייעוץ אסטרטגי.

שילוב הבינה המלאכותית בפעילות היומיומית משקף שינוי רחב יותר בעולם התוכנה הארגונית: האוטומציה הופכת לחלק מובנה ולא לשכבה חיצונית. גישת סיילספורס נועדה להדגים שסוכני AI יכולים לפעול לצד צוותים אנושיים — לשפר יעילות תוך שמירה על בקרה ואחריות אנושית.

מבט קדימה: הצלחתה של Agentforce תימדד ביכולתה להתרחב מעבר למאמצים הראשוניים, לחדור לשימושים ספציפיים לענפים שונים ולהניב תשואות כספיות משמעותיות מבלי לשחוק את שולי הרווח. אנליסטים יעקבו מקרוב אחר נתוני אימוץ לקוחות, זכיות בחוזים ויעדי מפת הדרכים של המוצר במהלך 12 החודשים הקרובים. עם החרפת התחרות בתחום ה-AI הארגוני, האתגר של סיילספורס יהיה להוכיח כי Agentforce אינה רק חלק מהותי מזהותה — אלא גם מנוע צמיחה ורווחיות בר קיימא.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    האם פריסת שבבי ה-AI של AMD בהיקף 50,000 יחידות תגדיר מחדש את מירוץ הענן מול Nvidia?
    • ליאור מור
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    האם פריסת שבבי ה-AI של AMD בהיקף 50,000 יחידות תגדיר מחדש את מירוץ הענן מול Nvidia? האם פריסת שבבי ה-AI של AMD בהיקף 50,000 יחידות תגדיר מחדש את מירוץ הענן מול Nvidia?

    אורקל מהמרת בגדול על AMD כדי לחזק את תשתיות ה-AI שלה Oracle Cloud Infrastructure ‏(OCI) הודיעה על תוכניות לפרוס 50,000

    • לפני 3 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    אורקל מהמרת בגדול על AMD כדי לחזק את תשתיות ה-AI שלה Oracle Cloud Infrastructure ‏(OCI) הודיעה על תוכניות לפרוס 50,000

    השקעת ה־9 מיליארד דולר של גוגל בבינה מלאכותית בדרום קרוליינה: מה זה מסמן לעולם הטכנולוגיה
    • Articles
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 18 שעה

    השקעת ה־9 מיליארד דולר של גוגל בבינה מלאכותית בדרום קרוליינה: מה זה מסמן לעולם הטכנולוגיה השקעת ה־9 מיליארד דולר של גוגל בבינה מלאכותית בדרום קרוליינה: מה זה מסמן לעולם הטכנולוגיה

    דחיפה משמעותית למגזר הטכנולוגיה בדרום קרוליינה ההשקעה של 9 מיליארד דולר מצד גוגל מהווה הרחבה משמעותית של תשתיות הבינה המלאכותית

    • לפני 18 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    דחיפה משמעותית למגזר הטכנולוגיה בדרום קרוליינה ההשקעה של 9 מיליארד דולר מצד גוגל מהווה הרחבה משמעותית של תשתיות הבינה המלאכותית

    האם OpenAI היא הלקוחה המסתורית של Broadcom בשווי 10 מיליארד דולר? החברה מכחישה קשר למרות שותפות בינה מלאכותית משמעותית
    • רוני מור
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    האם OpenAI היא הלקוחה המסתורית של Broadcom בשווי 10 מיליארד דולר? החברה מכחישה קשר למרות שותפות בינה מלאכותית משמעותית האם OpenAI היא הלקוחה המסתורית של Broadcom בשווי 10 מיליארד דולר? החברה מכחישה קשר למרות שותפות בינה מלאכותית משמעותית

    תפקידה המתפתח של Broadcom בשרשרת האספקה הגלובלית של בינה מלאכותית קיבל תפנית מעניינת השבוע, לאחר שצ'רלי קוואס, בכיר בחברה, הכחיש

    • לפני 1 ימים
    • 7 דק’ קריאה

    תפקידה המתפתח של Broadcom בשרשרת האספקה הגלובלית של בינה מלאכותית קיבל תפנית מעניינת השבוע, לאחר שצ'רלי קוואס, בכיר בחברה, הכחיש

    האם ״הפתעות רווח״ מונעות על ידי בינה מלאכותית ימשיכו לדחוף את המניות כלפי מעלה?
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    האם ״הפתעות רווח״ מונעות על ידי בינה מלאכותית ימשיכו לדחוף את המניות כלפי מעלה? האם ״הפתעות רווח״ מונעות על ידי בינה מלאכותית ימשיכו לדחוף את המניות כלפי מעלה?

    חברות ממגזרים שונים ממשיכות להכות את תחזיות האנליסטים ברבעונים האחרונים, ורבים בוול סטריט סבורים כי הבינה המלאכותית (AI) היא כעת

    • לפני 2 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    חברות ממגזרים שונים ממשיכות להכות את תחזיות האנליסטים ברבעונים האחרונים, ורבים בוול סטריט סבורים כי הבינה המלאכותית (AI) היא כעת