מדוע מניית וולמארט ירדה למרות רווחיות גבוהה

מה היו עיקרי הדוחות הכספיים של וולמארט לרבעון הרביעי של 2025?

ברבעון הרביעי של שנת הכספים 2025, וולמארט הציגה ביצועים כספיים חזקים. החברה דיווחה על הכנסות של 180.6 מיליארד דולר, המייצגות עלייה של 4.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בניכוי השפעת שערי חליפין קבועים (cc), ההכנסות גדלו ב-5.3% מרשים. בכל שנת הכספים השיגה וולמארט הכנסות כוללות של 681 מיליארד דולר, המציינות צמיחה של 5.1% משנה לשנה.

הרווחיות של וולמארט גם היא ראתה שיפורים ניכרים. הרווח התפעולי לרבעון הרביעי עלה ב-8.3%, בעוד שהרווח המתואם גדל ב-9.4% במונחי מטבע קבוע. צמיחה זו ברווחיות יכולה להיות מיוחסת לשיפור ברווחיות הגולמית ולהתרחבות משמעותית בפלטפורמות הדיגיטליות של החברה.

מספר נקודות עיקריות מהדוח כוללות:

  • עלייה עולמית של 16% בהכנסות ממסחר אלקטרוני.
  • זינוק של 29% בהכנסות מעסקי הפרסום, כאשר Walmart Connect בארה”ב צומחת ב-24%.
  • עלייה של 21% בהכנסות ממנויים (Walmart+), והגיעה ל-3.8 מיליארד דולר.
  • ההכרזה על עלייה של 13% בדיבידנד, עלייה משמעותית שלא נראתה יותר מעשור.

עיקרי הכספים הללו מדגישים את הביצועים החזקים של וולמארט ברבעון הרביעי של 2025, ומשקפים את היכולת של החברה לייצר צמיחה ורווחיות עקביות בתוך סביבה כלכלית מאתגרת.

מדוע וולמארט פרסמה תחזיות שמרניות לשנת 2026?

וולמארט פרסמה תחזיות שמרניות לשנת 2026, כשהיא צופה צמיחה בהכנסות של 3% עד 4% בלבד וצמיחה בהכנסה תפעולית של 3.5% עד 5.5%. מספר גורמים תורמים לתחזית זהירה זו, המשקפת את המורכבויות והאי-ודאויות בשוק.

סיבה עיקרית אחת לתחזיות השמרניות היא חוסר הוודאות הכלכלי הצפוי. גורמים כמו אינפלציה, שינויים בהרגלי ההוצאות של הצרכנים ושיבושים בשרשרת האספקה העולמית משפיעים על התחזיות של וולמארט. החברה מכירה בהשפעה הפוטנציאלית של תנאים מאקרו-כלכליים אלה על פעילותה והיא נערכת לתקופה של צמיחה איטית יותר.

בנוסף, וולמארט מתמודדת עם תחרות מוגברת בענף הקמעונאות. כאשר קמעונאים מסורתיים וגם מקוונים משפרים את ההצעות שלהם, וולמארט חייבת להשקיע בחדשנות ויעילות כדי לשמור על מעמדה בשוק. השקעות אלה, אף שהן הכרחיות, עשויות להאט את צמיחת ההכנסות בטווח הקצר, כאשר החברה מתמקדת ביציבות ותחרותיות לטווח ארוך.

שילוב הרכישות האחרונות, כולל VIZIO, ממלא גם הוא תפקיד בתחזיות השמרניות. העלויות הכרוכות בשילוב עסקים חדשים והתאמתם לפעילות הקיימת של וולמארט עלולות להשפיע זמנית על הרווחיות. החברה מכירה בכך שמאמצי שילוב אלה ידרשו זמן ומשאבים, וישפיעו על התוצאות הכספיות בטווח הקצר.

לסיכום, התחזיות השמרניות של וולמארט לשנת 2026 משקפות גישה זהירה לנווט בין אי-ודאויות כלכליות, לחצי תחרות ואתגרים בשילוב רכישות חדשות. בעוד שהסיכויים ארוכי הטווח של החברה נותרו חזקים, גורמים אלה צפויים להשפיע על הביצועים הכספיים שלה בשנה הקרובה.

כיצד ביצועי ההשקעות הדיגיטליות של וולמארט?

ההשקעות הדיגיטליות של וולמארט היו מנוע צמיחה מרכזי בשנים האחרונות, ומגמה זו נמשכה ברבעון הרביעי של שנת הכספים 2025. ההתמקדות של החברה בשיפור הנוכחות המקוונת והיכולות הדיגיטליות שלה הניבה תוצאות משמעותיות, ותרמה הן לצמיחת ההכנסות והן לשיפור הרווחיות.

צמיחה בהכנסות ממסחר אלקטרוני

אחד ההישגים הבולטים באסטרטגיה הדיגיטלית של וולמארט הוא הצמיחה המרשימה בהכנסות ממסחר אלקטרוני. ברבעון הרביעי, ההכנסות ממסחר אלקטרוני גדלו ב-16% ברחבי העולם. צמיחה זו היא תוצאה של מספר יוזמות אסטרטגיות, כולל הרחבת מערכת ההזמנות המקוונת ושיפור שירותי המשלוחים. על ידי שיפור הנוחות והמהירות של חווית הקנייה המקוונת שלה, וולמארט הצליחה למשוך יותר לקוחות לפלטפורמות הדיגיטליות שלה.

שירותי פרסום ומנויים

בנוסף למסחר אלקטרוני, וולמארט ראתה צמיחה משמעותית בשירותי הפרסום והמנויים שלה. הכנסות עסקי הפרסום של החברה זינקו ב-29%, כאשר Walmart Connect בארה”ב חווה עלייה של 24%. צמיחה זו מדגישה את היכולת של וולמארט למנף את בסיס הלקוחות העצום שלה ואת הנתונים הנרחבים כדי להציע פתרונות פרסום ממוקדים למותגים.

הכנסות המנויים מ-Walmart+ גם הן גדלו משמעותית, עלו ב-21% והגיעו ל-3.8 מיליארד דולר. שירות המנויים, המציע הטבות כמו משלוח חינם והנחות, הפך פופולרי יותר ויותר בקרב לקוחות, ותרם לצמיחה יציבה בהכנסות.

מינוף AI וטכנולוגיה

ההשקעות הדיגיטליות של וולמארט חורגות ממסחר אלקטרוני ופרסום. החברה ממנפת באופן פעיל בינה מלאכותית (AI) וטכנולוגיות מתקדמות אחרות כדי לשפר את חוויית הלקוח ואת היעילות התפעולית. פתרונות מונעי AI יושמו כדי לשפר את ניהול המלאי, לייעל את הלוגיסטיקה ולהתאים אישית את האינטראקציות עם הלקוחות. ההתקדמות הטכנולוגית הללו לא רק שיפרו את חווית הקנייה אלא גם תרמו לחיסכון בעלויות ולהגדלת הרווחיות.

מסקנה

בסך הכל, ההשקעות הדיגיטליות של וולמארט הראו תוצאות חיוביות, והניעו צמיחה משמעותית במסחר אלקטרוני, פרסום ושירותי מנויים. על ידי המשך חדשנות והשקעה בטכנולוגיה, וולמארט נמצאת בעמדה טובה לנצל את המעבר המתמשך למסחר דיגיטלי ולשמור על היתרון התחרותי שלה בשוק הקמעונאי.

מהם החששות העיקריים של המשקיעים?

משקיעים הביעו מספר חששות לגבי סיכויי וולמארט בעתיד, למרות הביצועים הפיננסיים החזקים של החברה ברבעון הרביעי של 2025. חששות אלה הובילו לירידה ניכרת בשווי המניות של החברה.

תחזיות שמרניות לשנת 2026

אחד החששות העיקריים הוא התחזיות השמרניות של וולמארט לשנת 2026. החברה צופה צמיחה בהכנסות של 3%-4% בלבד וצמיחה בהכנסה התפעולית של 3.5%-5.5%. נתונים אלה מצביעים על האטה בקצב הצמיחה בהשוואה לביצועים המרשימים בשנת 2025. משקיעים זהירים לגבי ההשפעה הפוטנציאלית של האטה זו על התשואות שלהם, שכן שיעורי צמיחה נמוכים יותר עשויים להצביע על אתגרים בשמירה על מעמדה בשוק ועל רווחיותה של החברה.

אי-ודאות כלכלית

דאגה משמעותית נוספת היא האי-ודאות הכלכלית הכוללת. התחזיות של וולמארט נותרו מעורפלות במידה מסוימת, ומשקפות את הסביבה המקרו-כלכלית הבלתי צפויה. גורמים כמו שינויים בהרגלי הצרכנים, לחצים אינפלציוניים והפוטנציאל למיתון כלכלי, כולם תורמים לתחזית זהירה. משקיעים חוששים כיצד גורמים חיצוניים אלה עלולים להשפיע על המכירות והרווחיות של וולמארט. מגזר הקמעונאות, בפרט, רגיש לתנודות כלכליות, ולכל מגמה שלילית עלולה להיות השפעה מהותית על הביצועים הפיננסיים של וולמארט.

השפעת רכישת VIZIO

הרכישה האחרונה של VIZIO העלתה גם היא חששות בקרב המשקיעים. בעוד שהרכישה מציגה הזדמנות עבור וולמארט להרחיב את היצע המוצרים שלה ולשפר את הנוכחות שלה בשוק, היא צפויה להשפיע לרעה על הרווחיות בטווח הקצר עקב עלויות שילוב. עלויות אלה כוללות הוצאות הקשורות למיזוג פעולות, יישור קווי מוצרים והפרעות אפשריות במהלך תקופת המעבר. משקיעים חוששים לגבי הלחץ הפיננסי המיידי שרכישה זו עלולה להטיל על הרווחיות הכוללת של וולמארט.

לחצים תחרותיים

וולמארט פועלת בסביבה קמעונאית תחרותית עזה, ומתמודדת עם אתגרים הן מצד חנויות פיזיות מסורתיות והן מצד קמעונאים מקוונים. היכולת של החברה לשמור על היתרון התחרותי שלה היא חיונית לשמירה על צמיחה ורווחיות. משקיעים מודאגים לגבי האופן שבו וולמארט תנווט בין לחצים תחרותיים אלה, במיוחד במרחב הדיגיטלי שבו התקדמות טכנולוגית מהירה והעדפות צרכנים מתפתחות דורשות חדשנות והשקעה מתמשכות.

איזון בין קמעונאות דיגיטלית ופיזית

בעוד שוולמארט עשתה צעדים משמעותיים בהשקעות הדיגיטליות שלה, יש צורך מתמשך לאזן בין מאמצים אלה לבין פעילות הקמעונאות הפיזית הנרחבת שלה. שילוב חלק של ערוצים מקוונים ולא מקוונים חיוני למתן חוויית לקוח מגובשת. משקיעים עוקבים מקרוב אחר מידת ההצלחה של וולמארט בניהול איזון זה, ומבטיחים שאף היבט של העסק לא יוזנח. הצלחת אסטרטגיה זו היא חיונית לשמירה על נאמנות לקוחות ולהנעת צמיחה עתידית.

לסיכום, למרות הביצועים הפיננסיים החזקים של וולמארט, למשקיעים יש מספר חששות לגיטימיים לגבי התחזיות השמרניות של החברה, אי הוודאות הכלכלית, ההשפעה של רכישת VIZIO, לחצים תחרותיים והאתגר של איזון בין קמעונאות דיגיטלית ופיזית. טיפול יעיל בחששות אלה יהיה קריטי להצלחתה ארוכת הטווח של וולמארט וליכולתה לספק תשואות גבוהות למשקיעים שלה.

מהי ההשפעה של רכישת VIZIO?

לרכישת VIZIO, יצרנית טלוויזיות וסאונד ברים ידועה, על ידי וולמארט יש השלכות מיידיות וארוכות טווח עבור החברה. בטווח הקצר, רכישה זו צפויה להשפיע לרעה על הרווחיות עקב עלויות שילוב והשקעות ראשוניות הנדרשות כדי ליישר את פעילותה של VIZIO עם המודל העסקי הקיים של וולמארט. עלויות אלה כוללות הוצאות הקשורות לארגון מחדש, שילוב טכנולוגי וצמצומים פוטנציאליים.

עם זאת, ההיגיון האסטרטגי מאחורי רכישה זו ברור. תיק המוצרים של VIZIO משלים את מגוון מוצרי האלקטרוניקה הקיים של וולמארט, ומאפשר היצע מוצרים מורחב בחנויות ובפלטפורמות המקוונות שלהם. מהלך זה עשוי לשפר את היתרון התחרותי של וולמארט בשוק האלקטרוניקה, למשוך בסיס לקוחות רחב יותר ולהגדיל את המכירות הכוללות.

יתר על כן, המומחיות של VIZIO בטכנולוגיית טלוויזיות חכמות ובאלקטרוניקה צרכנית יכולה לספק לוולמארט תובנות וחידושים יקרי ערך שניתן למנף כדי לשפר את פיתוח המוצרים שלהם וחוויית הלקוח. על ידי שילוב הטכנולוגיה המתקדמת ויכולות העיצוב של VIZIO, וולמארט שואפת לחזק את מעמדה במגזרי הדיגיטל והבידור הביתי.

לסיכום, בעוד שרכישת VIZIO עשויה להציג אתגרים פיננסיים קצרי טווח, היא טומנת בחובה פוטנציאל משמעותי לצמיחה ארוכת טווח ולתחרותיות משופרת בשוק עבור וולמארט.
גודלו של וולמארט ומעמדו בשוק משפיעים באופן משמעותי על סיכוייו העתידיים. כקמעונאית הגדולה בעולם, וולמארט מפעילה למעלה מ-10,500 חנויות ב-19 מדינות ומעסיקה יותר מ-2.1 מיליון עובדים. רשת עצומה זו מאפשרת לוולמארט למנף יתרונות לגודל, להפחית עלויות ולהציע מחירים תחרותיים לצרכנים. בנוסף, יכולות שרשרת האספקה והלוגיסטיקה הנרחבות של וולמארט מאפשרות לחברה לשמור על פעילות יעילה ולנהל מלאי ביעילות.

מעמדה הדומיננטי של החברה בשוק בארצות הברית ובאזורים אחרים מספק יתרון תחרותי חזק. נתח השוק המשמעותי של וולמארט מאפשר לה לנהל משא ומתן על תנאים נוחים עם ספקים, ולהבטיח אספקה יציבה של מוצרים בעלויות נמוכות יותר. יתרון זה מתוגבר עוד יותר על ידי השותפויות האסטרטגיות של וולמארט עם ספקים מרכזיים, הן בארץ והן בעולם.

יתר על כן, גודלו של וולמארט ומעמדו בשוק מאפשרים לה להשקיע רבות בטכנולוגיה ובחדשנות. ההשקעות המתמשכות של החברה בפלטפורמות דיגיטליות, מסחר אלקטרוני ובינה מלאכותית מתחילות לשאת פרי, כפי שמעידה הצמיחה המשמעותית במכירות מקוונות ובהכנסות מפרסום דיגיטלי. השקעות אלה חיוניות לשמירה על היתרון התחרותי של וולמארט בנוף קמעונאי דיגיטלי הולך וגובר.

עם זאת, גודלו של וולמארט מציב גם אתגרים. החברה חייבת לנווט בסביבות רגולטוריות מורכבות, לנהל כוח עבודה מגוון ולטפל בבעיות קיימות. בנוסף, וולמארט מתמודדת עם תחרות עזה מצד קמעונאים מסורתיים וענקיות מקוונות כמו אמזון. כדי לשמור על מעמדה בשוק, וולמארט חייבת להמשיך לחדש, להסתגל להעדפות הצרכנים המשתנות ולהשקיע בטכנולוגיות חדשות.

לסיכום, גודלו של וולמארט ומעמדו בשוק מציעים יתרונות ואתגרים משמעותיים. על ידי מינוף החוזקות שלה וטיפול בחולשות שלה, וולמארט יכולה להמשיך לשגשג ולעצב את עתיד הקמעונאות.

סיכום: מה צופן העתיד לוולמארט?

נראה שעתידה של וולמארט משלב הזדמנויות ואתגרים. מצד אחד, החברה הראתה צמיחה חזקה בהכנסות ורווחיות מרשימה, במיוחד באמצעות השקעותיה הדיגיטליות ושיפור ברווחיות הגולמית. חוזקות אלה מצביעות על כך שוולמארט נמצאת בעמדה טובה להמשיך ולמנף את המשאבים הנרחבים שלה ואת נוכחותה בשוק.

עם זאת, התחזיות השמרניות לשנת 2026 וההשפעה הפוטנציאלית לטווח קצר של רכישת VIZIO מעלות חששות לגבי קצב הצמיחה העתידי. משקיעים חוששים במיוחד לגבי אי הוודאות הכלכלית והשינויים בהתנהגות הצרכנים שעלולים להשפיע על ביצועי וולמארט.

למרות אתגרים אלה, המחויבות של וולמארט להרחיב את הפלטפורמות הדיגיטליות שלה ולשפר את חוויית הלקוח מצביעה על התמקדות אסטרטגית בצמיחה ארוכת טווח. נתח השוק המשמעותי של החברה, יחד עם קשריה החזקים עם ספקים וממשלות, מספקים בסיס איתן לניווט בנוף הקמעונאי המתפתח.

לסיכום, למרות שיש חששות תקפים לגבי עתידה המיידי של וולמארט, היוזמות האסטרטגיות של החברה והדומיננטיות שלה בשוק מציעות סיכויים מבטיחים לצמיחה ורווחיות מתמשכות. המפתח יהיה איזון בין אתגרים קצרי טווח לבין הזדמנויות ארוכות טווח כדי לשמור על אמון המשקיעים ולהניב תשואות עקביות.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    ריוויאן: רווח גולמי ראשון – האם זה מספיק לעתיד?
    • אור שושן
    • 9 דק’ קריאה
    • לפני 10 mins

    ריוויאן: רווח גולמי ראשון – האם זה מספיק לעתיד? ריוויאן: רווח גולמי ראשון – האם זה מספיק לעתיד?

    ריוויאן: רווח גולמי ראשון – האם זה מספיק לעתיד? האם ריוויאן באמת שוברת שיאים? חברת ריוויאן, אחת השחקניות הבולטות בשוק

    • לפני 10 mins
    • 9 דק’ קריאה

    ריוויאן: רווח גולמי ראשון – האם זה מספיק לעתיד? האם ריוויאן באמת שוברת שיאים? חברת ריוויאן, אחת השחקניות הבולטות בשוק

    מה מניע את העלייה במניית עליבאבא
    • אור שושן
    • 26 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    מה מניע את העלייה במניית עליבאבא מה מניע את העלייה במניית עליבאבא

    מה מניע את העלייה במניית עליבאבא מה הוביל לעלייה האחרונה במניית עליבאבא? העלייה החדה האחרונה של 14.89% במניית עליבאבא בבורסה

    • לפני 3 שעה
    • 26 דק’ קריאה

    מה מניע את העלייה במניית עליבאבא מה הוביל לעלייה האחרונה במניית עליבאבא? העלייה החדה האחרונה של 14.89% במניית עליבאבא בבורסה

    מה מייחד את שבב הקוונטים Majorana 1 של מיקרוסופט
    • רוני מור
    • 23 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    מה מייחד את שבב הקוונטים Majorana 1 של מיקרוסופט מה מייחד את שבב הקוונטים Majorana 1 של מיקרוסופט

    מה מייחד את שבב הקוונטים Majorana 1 של מיקרוסופט מהו שבב הקוונטים Majorana 1 של מיקרוסופט? שבב הקוונטים Majorana 1

    • לפני 3 שעה
    • 23 דק’ קריאה

    מה מייחד את שבב הקוונטים Majorana 1 של מיקרוסופט מהו שבב הקוונטים Majorana 1 של מיקרוסופט? שבב הקוונטים Majorana 1

    זינוק מניית Unity ב-30% למרות ירידה בהכנסות: מה קרה בדוחות הרבעון הרביעי?
    • עומר בר
    • 15 דק’ קריאה
    • לפני 7 שעה

    זינוק מניית Unity ב-30% למרות ירידה בהכנסות: מה קרה בדוחות הרבעון הרביעי? זינוק מניית Unity ב-30% למרות ירידה בהכנסות: מה קרה בדוחות הרבעון הרביעי?

    זינוק מניית Unity ב-30% למרות ירידה בהכנסות: מה קרה בדוחות הרבעון הרביעי? מה קרה למניית Unity ולמה היא זינקה ב-30%?

    • לפני 7 שעה
    • 15 דק’ קריאה

    זינוק מניית Unity ב-30% למרות ירידה בהכנסות: מה קרה בדוחות הרבעון הרביעי? מה קרה למניית Unity ולמה היא זינקה ב-30%?