נקודות מפתח
- ספוטיפיי תשיק פודקאסטים נבחרים בווידאו בנטפליקס בתחילת 2026.
- המהלך מרחיב את נוכחות הווידאו של ספוטיפיי ומגוון את מודל העסק שלה המונע מפרסום.
- צריכת הפודקאסטים בווידאו בספוטיפיי זינקה בקצב מהיר פי 20 מזה של פודקאסטים באודיו בלבד מאז 2024.
מהלך אסטרטגי לעבר מוניטיזציה בווידאו
החלטתה של ספוטיפיי לשתף פעולה עם נטפליקס מדגישה שינוי מהותי באסטרטגיית התוכן וההכנסות שלה לטווח הארוך. לאחר שנים של השקעות אגרסיביות בפודקאסטים מבוססי אודיו, החברה משנה כיוון לעבר מעורבות ופרסום מבוססי וידאו — מגזר שצומח בקצב מהיר בהרבה מהאודיו המסורתי. לפי נתוני ספוטיפיי, צריכת וידאו גדלה פי 20 מהר יותר מהאזנה לאודיו בלבד מאז 2024, תופעה המשקפת את עליית התרבות הדיגיטלית הוויזואלית, במיוחד בקרב קהלים צעירים.
ענקית הסטרימינג מארחת כיום למעלה מ-430,000 פודקאסטים בווידאו, עם יותר מ-350 מיליון משתמשים שצופים בתוכן וידאו — עלייה של 65% משנה לשנה. נתונים אלו מדגישים את התחזקות הפלטפורמה בתחום הווידאו ואת יכולתה למשוך יוצרים ומפרסמים המעוניינים להגיע לקהל באמצעות פורמטים דינמיים וויזואליים.
השותפות עם נטפליקס לא רק מחזקת את נראותה של ספוטיפיי אלא גם מציבה אותה לצד אחד ממערכות האקוסיסטם המשפיעות ביותר בעולם הבידור. אף שספוטיפיי נמנעה מלחשוף את תנאי חלוקת ההכנסות, העסקה נתפסת כניסוי ראשון מסוגו למודלים חדשים של מונטיזציה חוצת-פלטפורמות וחשיפת תוכן.
מהפודקאסטים הבלעדיים לצמיחה שיתופית
המהלך האחרון של ספוטיפיי מגיע לאחר תקופת התארגנות מחדש בתחום הפודקאסטים. בשנת 2023 החברה ביצעה רה-ארגון מקיף של פעילות התוכן שלה בעקבות סדרת רכישות יקרות וחוזים בלעדיים שלא הניבו רווחיות עקבית. השינוי כלל פיטורים ועזיבתה של מנהלת הבכירה דאון אוסטרוף, שהובילה את חזון הפודקאסטים הראשוני של החברה.
כעת, במקום להסתמך על בלעדיות, ספוטיפיי מאמצת אסטרטגיית הפצה פתוחה — הרחבת טווח החשיפה והפוטנציאל ההכנסתי באמצעות שיתופי פעולה כמו זה עם נטפליקס. על ידי הצעת תוכניות נבחרות בז’אנרים כגון ספורט, תרבות, לייףסטייל ופשע אמיתי, ספוטיפיי שואפת להתחבר מחדש לקהלים רחבים ולמשוך מפרסמים המחפשים הזדמנויות פרסום חוצות מדיה באיכות גבוהה.
רומן וזנמילר, סגן נשיא ומנהל תחום הפודקאסטים של ספוטיפיי, תיאר את השותפות כ”פרק חדש בעולם הפודקאסטים”, והדגיש כיצד שיתוף הפעולה בין הפלטפורמות יכול “להרחיב את הגילוי, להגיע לקהלים חדשים ולפתוח הזדמנות חדשה לחלוטין בהפצה”.
ההשפעות הרחבות על תחום הסטרימינג והפרסום
השותפות בין ספוטיפיי לנטפליקס ממחישה כיצד ההתכנסות בין מדיות מואצת בענף הבידור. ככל שהקהל מטשטש את הגבול בין האזנה לצפייה, החברות מתאימות את עצמן על ידי שילוב פורמטים של סיפור וערוצי פרסום. עבור ספוטיפיי, העסקה עשויה לחזק את אחיזתה בשוק הפרסום הווידאואי הרווחי, במיוחד כאשר מפרסמים מעבירים תקציבים לפלטפורמות המספקות מעורבות חזותית וקולית כאחד.
עם זאת, המשקיעים נותרים זהירים. מניות ספוטיפיי ירדו לאחר פרסום דוחות הרבעון ביולי, כאשר הכנסות ממודעות ירדו למרות צמיחה מתמדת במספר המשתמשים והמנויים. הנהלת החברה מתעקשת כי השקעותיה בהמלצות מבוססות בינה מלאכותית, במונטיזציה ליוצרים ובהתרחבות בווידאו ישפרו את הרווחיות לאורך זמן. השותפות עם נטפליקס עשויה לשמש מבחן חשוב לאסטרטגיה זו.
מבט קדימה: האם ספוטיפיי תוכל לגשר בין אודיו לווידאו?
אם ההשקה תצליח, ספוטיפיי עשויה להגדיר מחדש את גבולות תחום הפודקאסטים, ולהפוך אותו למדיה היברידית עם נוכחות גלובלית. שיתוף הפעולה עם נטפליקס עשוי לפתוח פתח למודלים פרסומיים חדשים, תוכן משותף ושותפויות עם יוצרים — גבול חדשני שיכול לעצב מחדש את הדרך שבה קהלים חווים פודקאסטים.
עם זאת, אתגרים נותרו בעינם: סיכוני ביצוע, בידול תוכן ותחרות מצד יוטיוב נותרו משמעותיים. ובכל זאת, באמצעות אימוץ גישת שיתוף פעולה במקום בלעדיות, ספוטיפיי מאותתת על שינוי פרגמטי: ייתכן שעתיד הפודקאסטים כבר לא שייך לפלטפורמה אחת בלבד, אלא לאלה המוכנות לחלוק את המסך.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.
- Articles
- •
- 5 דק’ קריאה
- •
- לפני 9 שעה
סקר BofA: 54% מהמשקיעים טוענים שמניות ה-AI נמצאות בבועה, ו-60% סבורים שמניות העולם מוערכות יתר על המידה
אופטימיות גוברת מול חרדה מהערכות שווי הסקר האחרון של בנק אוף אמריקה בקרב מנהלי קרנות ברחבי העולם משקף פרדוקס בלב
- לפני 9 שעה
- •
- 5 דק’ קריאה
אופטימיות גוברת מול חרדה מהערכות שווי הסקר האחרון של בנק אוף אמריקה בקרב מנהלי קרנות ברחבי העולם משקף פרדוקס בלב
- אור שושן
- •
- 7 דק’ קריאה
- •
- לפני 15 שעה
סקירת שווקים עולמית: יום שני, 13 באוקטובר 2025 – עליות בוול סטריט ובאירופה מול חולשה באסיה; מבט קדימה ליום שלישי, 14 באוקטובר
שווקי העולם פתחו את השבוע במגמה חיובית, כאשר המשקיעים חזרו לנכסי סיכון ודחפו את המדדים המרכזיים בארצות הברית ובאירופה לעליות
- לפני 15 שעה
- •
- 7 דק’ קריאה
שווקי העולם פתחו את השבוע במגמה חיובית, כאשר המשקיעים חזרו לנכסי סיכון ודחפו את המדדים המרכזיים בארצות הברית ובאירופה לעליות
- שגיא חבסוב
- •
- 6 דק’ קריאה
- •
- לפני 22 שעה
ברודקום מובילה את ראלי המוליכים למחצה כשמדד S&P 500 נסגר במגמה מעורבת; מניות הקזינו נחלשות על רקע סימנים להאטה בהוצאות הצרכנים
מדד S&P 500 נסגר במגמה מעורבת ביום שני, כאשר העליות במניות המוליכים למחצה קיזזו את החולשה בסקטורים של פנאי וצריכה
- לפני 22 שעה
- •
- 6 דק’ קריאה
מדד S&P 500 נסגר במגמה מעורבת ביום שני, כאשר העליות במניות המוליכים למחצה קיזזו את החולשה בסקטורים של פנאי וצריכה
- שגיא חבסוב
- •
- 7 דק’ קריאה
- •
- לפני 24 שעה
האם First Brands תוכל להתאושש משערוריית החשבונאות בהיקף של 2 מיליארד דולר?
חברת First Brands, שבעבר נחשבה לשחקן תוקפני בתחום חלקי הרכב לאחר השוק, נאבקת כעת על הישרדותה לאחר שמייסדה ומנכ"לה, פטריק
- לפני 24 שעה
- •
- 7 דק’ קריאה
חברת First Brands, שבעבר נחשבה לשחקן תוקפני בתחום חלקי הרכב לאחר השוק, נאבקת כעת על הישרדותה לאחר שמייסדה ומנכ"לה, פטריק