השקעה דרך הבנק

רבים מאמינים כי המקום הטבעי לנהל בו כסף (לרבות בתחום ההשקעות) הוא דרך הבנק. הסיבה המרכזית לכך, היא שהבנקים הם גופים יציבים המפוקחים על ידי המדינה וזה מעניק ביטחון משמעותי עבור אלו הבוחרים להשקיע דרכם. אך האם מדובר בהכרח באופציה הטובה ביותר? יצאנו לבדוק!

כמה דמי ניהול תשלמו על ניהול השקעות בבנק?

בהשוואה לאופציות אחרות (כמו השקעה דרך בתי השקעות מובילים) דמי הניהול בבנק הם גבוהים למדי מה שעשוי “לכרסם” בהיקף התשואות הפוטנציאלי. חוץ מזה, גם עמלות הקנייה והמכירה של ניירות ערך שונים (כמו מניות, אג”ח, מט”ח וכו’) הם יותר גבוהים בבנק וקיימות בו עמלות נלוות כגון “דמי משמרת” שאינם קיימים במקומות אחרים.

מי מסייע לכם לבנות תמהיל השקעות?

ניהול השקעות בבנק (אם אפשר לקרוא לזה כך) מתבצע על ידם של יועצי השקעות. מדובר באנשי השקעות שמטרתם היא לנהל עבורכם את התיק במתודולוגיה שונה מבית השקעות.
הם מנהלים תיק השקעות באמצעות קרנות נאמנות, מניות, אגרות חוב ועוד.

זמינות לביצוע פעולות בתיק ההשקעות

זמינותם של הבנקים לבצע פעולות בתיק ההשקעות מוגבלת ואף עשויה להתחלק בין ימים מפוצלים. במילים אחרות, לבנות על זמינות בביצוע השקעות בבנקים זה דיי לשחק “רולטה רוסית” או לקוות שלא יחול עליכם “חוק מרפי” דווקא בזמן שתראו לנכון לקנות או למכור ניירות ערך ולא יהיה לכם עם מי לדבר כדי לעשות זאת.

השקעה דרך חברת ביטוח

חברות ביטוח, לצד הבנקים, נמנות עם הגופים המוסדיים הגדולים בישראל. הן מאפשרות לנו לחסוך ולהשקיע דרך מגוון מכשירים פיננסיים כגון קרנות השתלמות, קרנות פנסיה, קופות גמל וביטוחי מנהלים. אך “מכשיר הדגל הפיננסי” של חברות הביטוח הוא ללא ספק פוליסת החיסכון.

פוליסת חיסכון היא מכשיר פיננסי בלעדי של חברות הביטוח הנמצא תחת פיקוח מחמיר של רשות שוק ההון. היא מאפשרת לנו להשקיע בנכסים סחירים כמו מניות, איגרות חוב, מט”ח וקרנות סל ובנכסים אלטרנטיביים שאינם סחירים, כלומר, כאלה שאינם נמצאים בקורלציה אל שוק ההון התנודתי כמו נדל”I קרנות גידור, תשתיות, ביוטכנולוגיה, אנרגיה ירוקה, מוצרים מובנים, הלוואות חברתיות ועוד. עם יד על הלב? מדובר במכשיר חיסכון והשקעה נהדר. הנה הסיבות המרכזיות לכך:

  • כסף נזיל: את הכסף שהשקעתם בפוליסת חיסכון אתם רשאים למשוך בכל רגע נתון. ממש כמו הכסף בעו”ש.
  • שירות מקצועי: פוליסות החיסכון מנוהלות בידיים מהימנות של צוותים פיננסיים עם ניסיון נרחב בניהול השקעות מקצועי.
  • מעבר חופשי בין מסלולי חיסכון: בפוליסות חיסכון ניתן לעבור בחופשית בין מסלולי חיסכון והשקעה – ללא תשלום בגין מס רווח הון. בהיבט זה אגב, פוליסות החיסכון עדיפות על קרנות נאמנות. בנוסף לכך, בפוליסות חיסכון קיים שילוב של השקעות אלטרנטיביות, דבר אשר מוריד באופן משמעותי את התנודתיות בתיק הנכסים.
  • רק דמי ניהול: דמי ניהול הם העמלה היחידה שעליכם לשלם בפוליסת החיסכון. שיעורם עשוי לנוע בין עשיריות בודדות ל- 2% אך ניתן לנהל משא ומתן על גובהם הסופי.
  • גמישות בסכומי ההשקעה/הפקדה: פוליסת חיסכון היא מוצר השקעה גמיש המאפשר לכם להחליט באילו סכומים ותדירות להשקיע כסף.
  • הטבת מיסוי לגמלאים: על פי תיקון 125 ד’ לפקודת מס הכנסה, פנסיונרים שנולדו ב- 1.1.1949 (ומטה) זכאים לפטור ממס רווחי הון (מס בשיעור 25%) בפוליסת החיסכון שלהם. ההטבה תוענק בשני המקרים הבאים:
  • הפקדה מקסימאלית עד 13,560 שקלים ליחידים.
  • הפקדה מקסימאלית עד 16,680 ₪ לזוגות.

על אף הנאמר עד כה, חשוב לזכור כי גורם הקצה הראשוני אשר מולו אנו מתנהלים בחברות הביטוח הוא סוכן ביטוח. כידוע, סוכן הביטוח עוסק במכירת פוליסות והאינטרס שלו הוא למכור כמה שיותר ובעיקר את הפוליסות שמכניסות לו עמלות גבוהות. מבחינה זו, סוכן ביטוח הוא לא גורם אובייקטיבי אלא בעל זיקה ישירה למוצרים שהוא מוכר. על כן, מוטב “לעמוד על המשמר” כאשר חברת ביטוח מציעה לכם להשקיע במכשיר מסוים. ולא, זה ממש לא מגיע ממקום רע אלא נטו מעצה כנה וידידותית להפעיל שיקול דעת.

השקעה דרך בית השקעות מוביל

ניהול השקעות בבית השקעות, היא דרך ריאלית “לעקוף” את הריבית האפסית במשק ולהשיג (פוטנציאלית) תשואות טובות יותר מאשר אלו שניתן להשיג דרך פק”ם ותוכניות חיסכון אחרות. ועל אילו מוסדות מדובר? אלטשולר שחם, מיטב דש, הלמן-אלדובי, אינפיניטי, אקסלנס, פסגות ועוד.

האחראים על ניהול השקעות בבתי השקעות; נקראים “מנהלי השקעות” ומדובר באנשי מקצוע מנוסים שנושמים את השווקים 24/7 ויושבים ומקבלים החלטות חשובות בוועדות השקעה רציניות וכותבים סקירות כלכליות כדבר שבשגרה. בינינו? לא תמצאו גורמים מקצועיים שמבינים יותר בהשקעות מאשר “יחידת העילית” של מנהלי השקעות בבתי השקעות.

ומהם היתרונות של ביצוע השקעות דרך בית השקעות? הנה:

  • ניהול השקעות ברמת בוטיק: ניהול השקעות בבית השקעות נחשב למוביל ולאיכותי ביותר, בעיקר כאשר משווים אותו אל הבנקים וחברות הביטוח. יש לכך 3 סיבות:
  • מנהלי השקעות בבתי השקעות מכירים את תחומם על בוריו. לרשותם אנליסטים, כלכלנים, ועדות השקעה, סקירות כלכליות וידע רב שמסתובב כדי לקבל את החלטות ההשקעה הטובות ביותר.
  • כהמשך ליתרון הקודם, מנהלי ההשקעות בבתי השקעות לומדים את ה”פרופיל הפיננסי” של הלקוחות ורק אז מגבשים עבורם תמהיל השקעות אופטימאלי (שלא כמו סוכני ביטוח בחברות ביטוח שהאינטרס העיקרי שלהם הוא למכור פוליסות אשר תכנסנה להם עמלות גבוהות).
  • בבתי השקעות יש “צבא” שלם של חטיבות מחקר כלכליות. תפקידן הוא לעדכן את מנהל ההשקעות במגמות מרכזיות בשווקים, כך שהוא יוכל לקבל החלטות מושכלות יותר בניהול השקעות עבור לקוחותיו.
  • רמת שקיפות מלאה: שלא כמו בפוליסות חיסכון של חברות הביטוח לדוגמה, בניהול השקעות בבית השקעות “כל הקלפים על השולחן”; ניתן לדעת בכל רגע נתון (ומכל מקום) מהו תמהיל ההשקעות בתיק.
  • פוטנציאל למקסם רווחים: שלא כמו בחסכונות בנקאיים, נכסים המנוהלים דרך בתי ההשקעות יכולים, פוטנציאלית להשיג לכם רווחים טובים יותר (*הנ”ל כמובן אינו מובטח ותלוי בגורמים ובמשתנים רבים).

חשוב כמובן לדעת כי ניהול השקעות בבית השקעות אינו מתאים לכל אחד; הוא רלוונטי לאנשים עם הון פנוי של 300,000 ₪ במינימום. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי דמי הניהול עשויים להיות גבוהים יחסית (אם כי בדומה לדמי ניהול בפוליסות חיסכון – ניתן ואף רצוי לנהל משא ומתן על שיעורם הסופי).

מילות סיכום

לאחר בדיקה והשוואה בין אופציות ההשקעה – בנק, חברת ביטוח ובית השקעות הגענו אל המסקנה המתבקשת: השקעה דרך בתי השקעות עדיפה יותר על השקעה דרך חברות הביטוח והבנקים. וכי למה? בגלל רמת המקצועיות, רמת הזמינות ורמות השקיפות והאמינות הבלתי מתפשרות!

מתעניינים בניהול חשבון השקעות בבית השקעות? השאירו פרטים ומתכנן/ת פיננסים מנוסים מטעמנו ישמחו לחזור אליכם בהקדם ולערוך עבורכם השוואה ללא עלות בין מסלולי תיקים מנוהלים של בתי ההשקעות המובילים בישראל!

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 10 שעה

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    • לפני 10 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו בירידות

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס

    • לפני 1 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס

    בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים שליליים זה השבוע השלישי ברציפות:

    • לפני 2 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים שליליים זה השבוע השלישי ברציפות:

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה
    • אור שושן
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)

    • לפני 3 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)