ישראל: מה התחזית הכלכלית לשנה הקרובה?

פתיחה ירוקה לרבעון השני של 2021 נרשמה בבורסה בת”א בשבוע שעבר. הצבע הירוק צבע את כלל המדדים המובילים בבורסה, גם במהלך יום המסחר האחרון ביום ה’ וגם בסיכומו של השבוע כולו. בכך מתחזקת המגמה החיובית במדדים ת”א 35 ו-125, שמתחילת השנה מציגים עלייה של למעלה מ- 8%.

התקופה האחרונה בבורסה המקומית ממשיכה להיות חיובית ויציבה, מעבר לכך שהמצב בארץ נראה מצוין, השוק המקומי מקבל גם דחיפה משמעותית מהשווקים בעולם שגם הם מציגים מגמה חיובית, בעיקר בזכות ההתאוששות הכלכלית של מדינות רבות ומרכזיות בעולם והיציאה שלהן ממשבר הקורונה.

בנוסף לכך, בשבוע שעבר פרסמה קרן המטבע העולמית (ארגון המפקח על המערכת הפיננסית העולמית) את התחזית הכלכלית העולמית שלה לשנת 2021. לפי התחזית צופה קרן המטבע צמיחה במשק הישראלי וצמיחה של הכלכלה הישראלית בכ-5% בשנה הקרובה.

לסיכום, נראה כי צפויה לנו פתיחה חיובית לשבוע המסחר הקרוב בת”א וזאת על רקע נעילת השערים החיובית שנרשמה בארץ ובארה”ב בסוף השבוע. מסתמן כי צפויה לנו תקופה חיובית בבורסה בת”א בזמן הקרוב, המשק הישראלי חוזר לעצמו וגם הנתונים מצביעים על כך (עלייה בפעילות העסקית והוצאות בכרטיסי אשראי). אמנם החשש מאינפלציה ועליית מחירים בארץ ובעולם גובר בעקבות הפעילות העסקית המוגברת וחבילות הסיוע הכספיות שנכנסות לשוק העולמי, אך נראה כי דווקא האווירה החיובית וההתאוששות הכלכלית ישפיעו לטובה על שוק ההון הישראלי ובתקווה גם על תיק ההשקעות שלכם.

ארה”ב: כיצד תשפיע עונת הדו”חות על וול סטריט?    

הרבעון השני בוול סטריט נפתח עם שיאים חדשים של מדד הדאו ג’ונס וה- S&P500 שרושמים שבוע שלישי ברציפות של עליות שערים, יחד עם מדד הנאסד”ק שהצטרף לחגיגה ורשם עלייה שבועית של למעלה מ-3%.

בואו נבין את הגורמים המרכזיים שמניעים את השוק בארה”ב:

  • חשש מאינפלציה- חבילת הסיוע והחזרה המואצת לפעילות כלכלית בארה”ב מעלים את החשש בקרב המשקיעים והשוק מאינפלציה ועליית מחירים במדינה. בשבוע שעבר, הרגיע שוב יו”ר הבנק הפדרלי וחיזק את עמדתו כי כל עלייה באינפלציה השנה תהיה “זמנית” בלבד, אולם בשטח מחירי הייצור בארה”ב רשמו עלייה של 1% בחודש מרץ ובכך דווקא מגבירים את החשש מעלייה באינפלציה שעלולה להשפיע בצורה שלילית על השווקים ומגמות המסחר.
  • אג”ח- השינוי בתשואות האג”ח ממשיך להוות גורם משפיע על שוק המניות (עלייה בתשואות האג”ח בד”כ מובילות לירידה בשוק המניות) , אולם נראה כי בשבוע האחרון השפעת האג”ח קטנה וזאת בעקבות הרצון של המשקיעים להיות חלק מעליות השערים היפות שאנו עדים להם בשוק המנייתי.
  • עונת הדו”חות- עונת הדו”חות בוול סטריט יוצאת לדרך השבוע והיא צפויה להיות אחד הגורמים המשפיעים ביותר על השוק בתקופה הקרובה. ע”פ האנליסטים אנו צפויים לענות דו”חות מוצלחת במיוחד, בה יפרסמו החברות הנסחרות בוול סטריט את הדו”חות הרבעוניים שלהן. גל של דו”חות חיוביים עתיד להעניק דחיפה חיובית ענקית לשוק המניות.
  • צמיחה כלכלית- קרן המטבע העולמית פרסמה את התחזית של לגבי הכלכלה האמריקאית, בה היא צופה צמיחה של הכלכלה בארה”ב וכן היא צופה כי הצמיחה בארה”ב היא זו שתוביל גם לצמיחה בכלכלה העולמית כולה.
  • תביעות לאבטלה- נתון מאכזב, שמעיב על האווירה החיובית ועליות השערים בארה”ב, הוא דו”ח התביעות לאבטלה שהתפרסם ביום ה’ האחרון ומצביע על עלייה במספר התביעות החדשות לאבטלה במדינה כבר שבוע שני ברצף.

לסיכום, ע”פ הנעילה החיובית בוול סטריט ביום ו’ וע”פ חוזי המסחר העתידיים, צפויה לנו פתיחת מסחר חיובית. ארה”ב חוזרת לעצמה, מסירה מגבלות רבות ומגבירה את החיסונים, הצפי הוא לצמיחה כלכלית במדינה, אך החשש מאינפלציה או סימנים להאטה כלכלית עלולים להשפיע באופן שלילי על השוק. נמשיך לעקוב באדיקות אחר הפתיחה של עונת הדו”חות מכיוון שתהיה להם השפעה משמעותית על השוק בתקופה הקרובה.

אירופה: מה תוקע את מבצע החיסונים ביבשת?     

הרבעון השני של שנת 2021 נפתח בצורה חיובית גם ביבשת אירופה עם עלייה בכלל הבורסות המובילות ביבשת כשבראשן מדד הפוטסי האנגלי עם עלייה שבועית של 2.65% אחוז.

המצב באירופה עדיין לא בשיאו, מדינות רבות עדיין נאבקות בגל שלישי של נגיף הקורונה ולא רק שמבצע החיסונים ביבשת מקרטע, בשבוע שעבר גם מצאו באירופה קשר פוטנציאלי בין החיסונים של אסטרזניקה (בהן משתמש האיחוד לחיסון התושבים) להיווצרות של קרישי דם במוח, פגיעה נוספת במאמץ לחסן את היבשת.

אולם סימנים של אופטימיות זהירה מתחילים להיראות ברחבי אירופה ומספר מדינות בשבוע שעבר מתחילות להסיר חלק מהמגבלות שהוטלו בתקופה האחרונה. בנוסף לכך, השוק האירופי מושפע בצורה ניכרת מהשוק האמריקאי ולכן השבוע המוצלח שנרשם בוול סטריט והנתונים המצביעים על התאוששות כלכלית בארה”ב, דחפו את השוק ביבשת למעלה. תרומה נוספת לאווירה החיובית הם המגעים המתקיימים בין ארה”ב לאיחוד האירופי בנוגע להקפאה הדדית של מכסים לחצי שנה, בעיקר בתחום התעופה וחלקי מטוסים, שמעניקה למשקיעים אופטימיות בנוגע ליחסים עם הממשל החדש בארה”ב וכן בנוגע לשיתופי פעולה כלכלים ועסקיים פוטנציאלים בעתיד.

לסיכום, השוק האירופאי מגלה סימני התאוששות בשבוע האחרון אך כמו שראינו המצב עדיין אינו יציב ולכן עלינו להיות זהירים וקשובים להתפתחויות החדשות באירופה ובארה”ב ולקוות כי היבשת תנצח במלחמתה עם הקורונה.

אסיה: עליית מדרגה במלחמת הסחר בין סין לארה”ב?  

נראה כי הפתיחה המוצלחת של הרבעון השני פסחה על הבורסות המרכזיות באסיה, כאשר סין, הודו ויפן רושמות כולן ירידות שערים בסיכום שבוע המסחר האחרון.

בואו נבין מה קורה בשני השווקים המרכזיים, הבולטים והמשפיעים במזרח הרחוק:

  • הודו- למרות שהיה נראה כי הודו מתחילה לצאת ממשבר הקורונה שהכה אותה, בשבוע שעבר נרשמת עלייה חדה במספר הנדבקים במדינה, ומסתמן כי מבצע החיסונים השאפתני שלה אינו מוצלח במיוחד והמצב הנתון מוביל להטלת הגבלות וסגרים חדשים במספר מוקדי התפרצות במדינה. מצב התחלואה במדינה משפיע על השוק ההודי והחשש כי ההתפרצות המחודשת של הקורונה תפגע בהתאוששות הכלכלית של המדינה מורגשת גם בשוק המניות ההודי שרשם ירידות שערים לקראת סוף השבוע.
  • סין- גם הכלכלה השנייה בגודלה בעולם רשמה שבוע מסחר מוצלח קצת פחות בשבוע שעבר. נתונים שמתפרסמים בסין בשבוע שעבר מצביעים על עלייה באינפלציה במדינה ויוצרים חשש בקרב המשקיעים כי הדבר יוביל להתערבות ממשלתית והחמרה של המדיניות הכלכלית במדינה. בנוסף לכך, מלחמת הסחר בין סין לארה”ב גם היא מעיבה על השוק הסיני כאשר בשבוע שעבר מודיעה ארה”ב כי תכניס 7 חברות מחשבים סיניות נוספות לרשימה השחורה ובכך עולה החשש בקרב המשקיעים בסין מהיחסים המתוחים בין המדינות שמצליחים לפגוע בסין פוליטית וכלכלית ואף מצליחה להבריח משקיעים זרים מהשקעות בשוק הסיני.

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 09.04.2021:

מדדים 11.4.21

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 24.4.24: נעילה חיובית דו-יומית באירופה ובארה”ב, השווקים באסיה נסחרים הבוקר בעליות שערים, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמות עליות, השקל נחלש והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר את יום המסחר המקוצר
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 12 שעה

    בוקר כלכלי 24.4.24: נעילה חיובית דו-יומית באירופה ובארה”ב, השווקים באסיה נסחרים הבוקר בעליות שערים, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמות עליות, השקל נחלש והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר את יום המסחר המקוצר בוקר כלכלי 24.4.24: נעילה חיובית דו-יומית באירופה ובארה”ב, השווקים באסיה נסחרים הבוקר בעליות שערים, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמות עליות, השקל נחלש והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר את יום המסחר המקוצר

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.71%. אתמול וול-סטריט

    • לפני 12 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.71%. אתמול וול-סטריט

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    • לפני 1 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו בירידות

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס

    • לפני 2 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס

    בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים שליליים זה השבוע השלישי ברציפות:

    • לפני 4 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים שליליים זה השבוע השלישי ברציפות: