חברת Fastenal ברבעון השני 2025: צמיחה חזקה בהכנסות ורווחיות למרות תנאי שוק מאתגרים – מה עומד מאחורי הנתונים?

חברת Fastenal (נסחרת בנאסד”ק תחת הסימול FAST), מובילה בתחום ההפצה הסיטונאית של ציוד תעשייתי וציוד בנייה, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון שהסתיים ב-30 ביוני 2025. הדוחות חושפים צמיחה מרשימה בהכנסות וברווחיות, תוך התמודדות עם תנאי שוק הנחשבים ל”איטיים”. חשוב לציין כי כל נתוני המניות והנתונים לכל מניה שונו באופן רטרואקטיבי כדי לשקף פיצול מניות של “שניים לאחד” שנכנס לתוקף ב-21 במאי 2025. ניתוח זה יספק תובנות לגבי המנועים העיקריים מאחורי הביצועים החזקים.

ביצועי מכירות מרשימים על רקע שוק מאתגר

Fastenal דיווחה על גידול של 8.6% במכירות נטו ברבעון השני של 2025, שהסתכמו ב-2,080.3 מיליון דולר, לעומת 1,916.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור המכירות היומי (DSR) צמח גם הוא ב-8.6% והגיע ל-32.5 מיליון דולר. צמיחה זו מיוחסת ברובה לחתימות חוזי לקוחות משופרים בששת הרבעונים האחרונים. למרות זאת, תנאי השוק הכלליים נותרו חלשים, עם תרומה מינימלית לצמיחה. מדד מנהלי הרכש (PMI) בארה”ב עמד בממוצע על 48.7 ברבעון השני של 2025. השפעת תמחור המוצרים על המכירות נטו הייתה חיובית ברבעון השני של 2025, עם עלייה של 140 עד 170 נקודות בסיס, בניגוד לירידה שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד. החברה צופה פעולות תמחור נוספות ברבעון השלישי של 2025.

שיפור ברווחיות למרות אתגרי עלויות

הרווח הגולמי של Fastenal עלה ל-942.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2025, עלייה של 9.2%. הרווח הגולמי כאחוז מהמכירות נטו התחזק ל-45.3%, לעומת 45.1% ברבעון המקביל אשתקד. שיפור זה נבע בעיקר מהשפעה חיובית של יחס מחיר/עלות ושיפור ברווחיות ממכירות מחברים, הקשור לפרויקט הרחבת המחברים. מנגד, תמהיל לקוחות ומוצרים, הכולל גידול מלקוחות גדולים ומוצרים שאינם מחברים (בעלי רווחיות נמוכה יותר), השפיע לרעה. בנוסף, נרשמו עלויות מכס יבוא גבוהות יותר ועלויות צי ותחבורה גבוהות. הוצאות המכירה, כלליות ומינהליות (SG&A) כאחוז מהמכירות נטו ירדו ל-24.4% ברבעון השני של 2025 מ-24.9% ברבעון המקביל אשתקד, מה שמעיד על מינוף תפעולי. ההכנסה התפעולית כאחוז מהמכירות נטו עלתה ל-21.0% ברבעון השני של 2025 מ-20.2% ברבעון המקביל אשתקד, עם מרווח תוספתי של 30.0%. הרווח הנקי הסתכם ב-330.3 מיליון דולר, עלייה של 12.8%, והרווח המדולל למניה עמד על 0.29 דולר, גידול של 12.7% בהשוואה ל-0.25 דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מנועי צמיחה: לקוחות, מוצרים וטרנספורמציה דיגיטלית

מכירות ללקוחות חוזים המשיכו להציג ביצועים טובים יותר, עם שיעור שינוי יומי במכירות (DSR Change) של 11.0% ברבעון השני של 2025. למרות ירידה במספר הכולל של אתרי הלקוחות ששירתו (101,440 ברבעון השני 2025 לעומת 109,354 ברבעון השני 2024), החברה חוותה עלייה משמעותית במספר אתרי הלקוחות עם הוצאות של 10 אלף דולר ומעלה בחודש, ובעיקר באתרי “לקוחות דמויי Onsite” (הוצאות של 50 אלף דולר ומעלה בחודש), אשר גדלו ב-12.4%. מנקודת מבט מוצרית, קטגוריית המחברים חוותה שיפור בצמיחה (6.6% DSR), אך עדיין פיגרה אחרי קווי המוצרים שאינם מחברים (9.5% DSR). שיפור המחברים נבע מזמינות מוצרים טובה יותר ופעולות תמחור. שווקי הקצה התעשייתיים הציגו ביצועים טובים יותר (9.2% DSR כולל לתעשייה), ושוק הבנייה שאינה למגורים רשם צמיחה ראשונה מזה עשרה רבעונים (3.0% DSR). טכנולוגיות ה-FMI (Fastenal Managed Inventory) ממשיכות להיות גורם מפתח. סך המכירות דרך פלטפורמת FMI הסתכם ב-928.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2025, עלייה של 14.4%. מכירות אלו מהוות 44.1% מסך המכירות, לעומת 41.8% ברבעון המקביל אשתקד. מכירות דרך פתרונות ה-eBusiness צמחו ב-13.5% בשיעור המכירות היומי. סך המכירות דרך ה”טביעת רגל הדיגיטלית” (Digital Footprint), המשלבת FMI ו-eBusiness, הגיע ל-61.0% מסך המכירות ברבעון השני של 2025, לעומת 59.4% ברבעון המקביל אשתקד. החברה עדכנה את יעד חתימות מכשירי ה-FMI המשוקללים לשנת 2025 ל-25,000 עד 26,000 יחידות, ירידה מהיעד הקודם.

חוזק פיננסי וניהול הון

תזרים המזומנים מפעילות תפעולית הסתכם ב-278.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2025, עלייה של 8.1%. למרות זאת, הוא היווה 84.4% מהרווח הנקי, לעומת 88.1% ברבעון המקביל אשתקד, המשקף שימוש גבוה יותר במזומנים לצורך נכסים והתחייבויות תפעוליים. יתרות חובות לקוחות עלו ב-9.9% (ל-1,324.2 מיליון דולר) כדי לתמוך בצמיחת המכירות. המלאי גדל ב-14.7% (ל-1,726.3 מיליון דולר) כדי לתמוך בצמיחה צפויה והשפעת מכסים. Fastenal החזירה לבעלי המניות 252.5 מיליון דולר כדיבידנדים ברבעון השני של 2025. סך החוב במאזן ירד ל-230.0 מיליון דולר בסוף הרבעון השני של 2025. התשואה על ההון המושקע (ROIC) עמדה על 29.6% ב-12 החודשים שהסתיימו ברבעון השני 2025. כוח האדם הכולל (במונחי FTE) גדל ב-558 עובדים ב-12 החודשים האחרונים.

תחזית וסיכום

Fastenal ממשיכה להפגין גמישות וצמיחה איתנה ברבעון השני של 2025, תוך התמקדות באסטרטגיות פנימיות של חתימת חוזים עם לקוחות גדולים וניצול טכנולוגיות דיגיטליות, אשר מפצות על הסביבה המאקרו-כלכלית המאתגרת. יכולת החברה להגדיל רווחיות ולשמר תזרים מזומנים חזק, לצד המשך השקעה בטכנולוגיה ובהון אנושי, מעידה על בסיס עסקי איתן. עם זאת, התמודדות עם עלויות תפעוליות גבוהות, שינויים בתמהיל המכירות והשפעת מכסים נותרו אתגרים הדורשים ניהול מתמשך. היעדים המעודכנים לחתימות מכשירי FMI ול”טביעת רגל דיגיטלית” מצביעים על התאמות לציפיות, אך הפוקוס נשאר על המשך הגברת היעילות והשפעת הטכנולוגיה על המכירות.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    מלכות הדיבידנדים: ניתוח מניות – צמיחה תעשייתית, בריאות ושרשרת אספקה יציבה
    • Articles
    • 10 דק’ קריאה
    • לפני 15 mins

    מלכות הדיבידנדים: ניתוח מניות – צמיחה תעשייתית, בריאות ושרשרת אספקה יציבה מלכות הדיבידנדים: ניתוח מניות – צמיחה תעשייתית, בריאות ושרשרת אספקה יציבה

    מלכות הדיבידנדים: ניתוח מניות – צמיחה תעשייתית, בריאות ושרשרת אספקה יציבה מועדון "מלכות הדיבידנדים" כולל חברות שהוכיחו חוסן פיננסי ויכולת

    • לפני 15 mins
    • 10 דק’ קריאה

    מלכות הדיבידנדים: ניתוח מניות – צמיחה תעשייתית, בריאות ושרשרת אספקה יציבה מועדון "מלכות הדיבידנדים" כולל חברות שהוכיחו חוסן פיננסי ויכולת

    מי הן חמש הענקיות הגדולות באירופה לפי שווי שוק – ומה הסיפור שהמספרים לא מספרים?
    • Articles
    • 10 דק’ קריאה
    • לפני 39 mins

    מי הן חמש הענקיות הגדולות באירופה לפי שווי שוק – ומה הסיפור שהמספרים לא מספרים? מי הן חמש הענקיות הגדולות באירופה לפי שווי שוק – ומה הסיפור שהמספרים לא מספרים?

    SAP, נובו נורדיסק, LVMH, נסטלה ו-ASML מככבות בפסגה – אך הפערים בין תחומי הפעילות, שולי הרווח והחשיפה הגיאוגרפית חושפים תמונה

    • לפני 39 mins
    • 10 דק’ קריאה

    SAP, נובו נורדיסק, LVMH, נסטלה ו-ASML מככבות בפסגה – אך הפערים בין תחומי הפעילות, שולי הרווח והחשיפה הגיאוגרפית חושפים תמונה

    חברת Alcoa מדווחת על תוצאות חזקות לרבעון השני של 2025
    • Articles
    • 12 דק’ קריאה
    • לפני 59 mins

    חברת Alcoa מדווחת על תוצאות חזקות לרבעון השני של 2025 חברת Alcoa מדווחת על תוצאות חזקות לרבעון השני של 2025

    יציבות ועמידות בשוק עולמי רווי אתגרים ברבעון השני של שנת 2025, חברת Alcoa – מהחברות המובילות בעולם בתחומי ייצור אלומיניום

    • לפני 59 mins
    • 12 דק’ קריאה

    יציבות ועמידות בשוק עולמי רווי אתגרים ברבעון השני של שנת 2025, חברת Alcoa – מהחברות המובילות בעולם בתחומי ייצור אלומיניום

    ניתוח דוחות U.S. Bancorp לרבעון השני של 2025: איתנות בצל אתגרים כלכליים
    • Articles
    • 10 דק’ קריאה
    • לפני 1 שעה

    ניתוח דוחות U.S. Bancorp לרבעון השני של 2025: איתנות בצל אתגרים כלכליים ניתוח דוחות U.S. Bancorp לרבעון השני של 2025: איתנות בצל אתגרים כלכליים

    פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2025 על ידי U.S. Bancorp (USB), אחת מחברות השירותים הפיננסיים המובילות בארצות הברית, מספק

    • לפני 1 שעה
    • 10 דק’ קריאה

    פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2025 על ידי U.S. Bancorp (USB), אחת מחברות השירותים הפיננסיים המובילות בארצות הברית, מספק